23948sdkhjf

Ny velkendt boss hos Mercedes

Jens-Christian Tittel ny adm. direktør for Mercedes-Benz Trucks i Sverige og Danmark.

Tyskfødte Jens-Christian Tittel har netop afløst Martin Hink på posten som adm. direktør for Mercedes-Benz Trucks i Sverige og Danmark. Sidstnævnte vender dermed hjem til Tyskland og en ny stilling inden for Daimler-koncernen.

Jens-Christian Tittel kommer senest fra stillingen som salgschef hos Mercedes-Benz Trucks i Danmark og får altså overordnet ansvar for både det danske og svenske marked.

Godt team

- Jeg er glad for at få muligheden for at arbejde videre med de eftertragtede produkter og videreudvikle og eksekvere strategien, som vi iværksatte for to år siden på tværs af de to nabo-markeder. Vi har et fantastisk og motiveret team, som er altafgørende for at lykkes, og jeg ser meget frem til at arbejde sammen med både dem og vores dygtige forhandlere, siger Jens-Christian Tittel.

Den nye topchef har sammen med resten af holdet i Danmark formået at løfte salget og øge markedsandelen, hvilket resulterede i et rekordresultat i 2017. På samme tid lancerede holdet helt nye services som Mercedes-Benz Uptime og produkter som Fuso.

Indgående kendskab

- Jens er med sin erfaring fra det danske marked og indgående kendskab til organisationen som helhed den oplagte kandidat til at stå i spidsen for de to markeder. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Jens og holdet bag vil gøre alt for, at vores kunder bliver de mest tilfredse kunder på markedet, hvilket må siges at være vores vigtigste opgave, siger Martin Hink, der selv har været med til at udpege Jens-Christian Tittel som sin efterfølger.

Han er oprindeligt født i Tyskland men bor nu i Malmø med sin kone Ilona og parrets tre børn på henholdsvis 14, 11 og 6 år. Når den nye adm. direktør ikke arbejder, bruges fritiden på oplevelser med familien og kitesurfing.

Fremtidens salg

Forgængeren Martin Hink er som nævnt tilbage i Tyskland som Sales Projects & Processes i Daimlers globale organisation for salg af lastbiler. Martin Hink får dermed ansvar for sammen med sit team at sætte retningen for fremtidens salg af lastbiler inden for Daimler-koncernen.

Mercedes-Benz har en fælles dansk-svensk organisation, hvor flere funktioner deler ansvar for de to markeder. 250 medarbejdere løser opgaver inden for blandt andet salg, marketing, teknik og service.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094