23948sdkhjf

Vækst og chauffører på venteliste

Randers-vognmand: - De får overenskomstmæssig løn og en ordentlig bil.

- Vi har haft en vækst på 25 procent årligt i de seneste tre år. Og jeg har en venteliste på folk, der søger ind som chauffør. Vi har stort set aldrig selv søgt efter chauffører. De får overenskomstmæssig løn og en ordentlig bil.

Sådan forklarer den 36-årige vognmand Anders Køpke, Atea Transport ApS, som ledes fra vognmandens hjemmekontor i den lille by Lem, nordøst for Randers.

Fra 2 til 21 biler

Anders Køpke begyndte som selvstændig med to biler 1. marts 2005. I dag har Atea Transport 21 biler.

- Tre biler kører for DLG, 12 med pallegods, træ, foderstoffer, og så kører nogle af bilerne for andre vognmænd.    

Atea Transport har netop modtaget en ny Renault T520. Firmaets 3. nye Renault er klargjort og leveret af salgschef Søren Lyhr Sørensen, Autohuset Vestergaard A/S i Horsens.

Billigere totaløkonomi, længst på literen

Den nye trækker leveres blandt andet med fuld luftaffjedring, 3 meter lang akselafstand, Optidriver-automatgearkasse samt Optibrake+ motorbremse, gearkasse monteret med kraftudtag, læderrat, lastindikator og meget mere.

- Renault er en billigere bil, når jeg ser på totaløkonomien. Det er også det mærke af mine biler, der kører længst på literen. Under overfladen er det jo meget Volvo, men Renault har ikke det allernyeste elektronik, så det der er fungerer bare. Min egen favoritbil er nok Volvo, men her kan der godt være lidt med elektronikken, lyder det fra vognmand Anders Køpke.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.076