23948sdkhjf

Scania udvider unge-offensiv

Det er nu to år siden, Scania lancerede oplysningskampagnen "Jobbet, der aldrig står stille", hvor det primære fokus var at lokke "unge med en mekaniker i maven" til lastbilbranchen kontra personbilbranchen.

Kampagnen er nu blevet udvidet med 14 minifilm. Kampagnens formål er at tiltrække medarbejdere til virksomheden.

»Tankerne bag ’’Jobbet, der aldrig står stille’’ var at vise Scania, som den attraktive arbejdsplads, den er, for potentielle medarbejdere – men også internt for at vise, at vi understøtter en kultur, hvor man kan udvikle sig inden for organisationen,« fortæller Scanias HR-direktør Janet Fransen.

»Unge mennesker i dag ønsker ikke nødvendigvis at forblive i samme stilling hele deres karriere, og derfor vil vi gerne vise dem, at de kan udvikle sig hos os, hvis de vil,« fortsætter Janet Fransen.

Nu, to år efter lanceringen af kampagnen, er temaet rekruttering af mekanikere og andre medarbejdere stadig højaktuelt. Og efter særdeles positiv feedback og gode resultater ifm. den første og anden del af kampagnen har Scania derfor valgt at fortsætte kampagnen.

»Det er lykkedes os at få mange gode kandidater til virksomheden, som umiddelbart ikke ville have tænkt Scania ind som en mulig arbejdsplads og en virksomhed med store karrieremuligheder både nationalt og internationalt. Scania har dog stadig et job liggende foran os med at tiltrække både lærlinge og mekanikere,« siger Janet Fransen.

Den nye kampagne kører, ligesom de første to gjorde, på de sociale medier.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.235