23948sdkhjf

Virksomheder kritiske over egen digital udvikling

Virksomheder i affaldsbranchen er meget kritiske over for deres egen digitale udvikling. Det fremgår af AMCS' seneste markedsundersøgelse ‘Barometer for Digital Transformation 2018’.


Især når det kommer til anvendelsen af nye teknologier såsom ruteoptimering, online kundeportaler og anvendelsen af Business Intelligence, mener affaldsbranchen, at de halter bagud. Og dette på trods af, at 64 % af deltagerne forventer at øge deres it-budget. 20 % forventer at øge budgettet med mere end 5 %.

Benchmarkundersøgelsen blev foretaget i 2018 med virksomheder fra Europa og USA.

Over 80 % af deltagerne – hvad enten det er kommunerne eller kommercielle affaldsvirksomheder – mener, at digital innovation er afgørende for organisationens fremgang. Øget kundetilfredshed (73 %) og forbedring af produktiviteten (72 %) står øverst på listen over prioriteter. Derudover nævner mere end halvdelen (52 %) også forbedring af deres bæredygtighed.

»Det fremgår af undersøgelsen, at fem aspekter er vigtige for at være succesfuld i den digitale transformation,« siger Mark Abbas, Chief Marketing Officer hos AMCS.

»Bortset fra engagerede medarbejdere og et ledelsesteam, som giver folk muligheden for innovation, er det også afgørende med en dybdegående forståelse af de digitale trends og udviklinger i værdikæden. Derudover kommer det også an på, om den nye teknologi anvendes korrekt og smart i organisationen, samt at beslutninger tages på grund af (pålidelige) data.«

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063