23948sdkhjf

Det hele handler om fragtrater

Alle jagter besparelser, for der er ingen økonomi i at have chauffører ansat, påpeger vognmand

DEBATINDLÆG:

Man bliver så træt…

Så med risiko for endnu engang at blive "ponket i hovedet" vil jeg da gerne lige indskyde en kommentar her!

Hele problemet i det her er fragtrater. Er der nogen, der kan huske, hvornår de sidst steg en anelse?

Nå ikke. Jamen så er vi jo enige alle sammen. Da jeg var chauffør, fik man da 3F-overenskomst stort set alle steder, men det var jo også i kridttiden, vil nogen nok mene :-)

Der er jo en årsag til, at diverse virksomheder søger andre overenskomster end 3F, og det er besparelser. Besparelser fordi der ingen økonomi er i at have chauffører ansat ellers, hvilket er årsagen til, der kun er én person i min lille forretning.

Så kampen burde efter min mening ikke ligge mod 3F, men efter fragtrater og de hurtigt stigende oliepriser. Som jeg ser det, er det vognmændene, der pt. betaler for hr. og fru Leverpostejs benzin og olie!

Morale: Hvis man ikke kan betale chaufføren en ordentlig løn, uden skattevæsenet skal betale i form af fiktiv eksportkørsel, skal man lade være med at anskaffe bilerne/sælge dem!

I håbet om en sjov og god dag til alle :-)

Yderholm Godstransport v/Eric Møller Nielsen

Bjæverskov

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109