DTL: Update efter ferien
Kort tid efter at EU-Kommissionen har truet den danske stat med en eventuel retssag ved EU-Domstolen – fordi Danmark tidligere i sommer indførte en regel om maksimalt 25 timers parkering på Statens p-pladser langs motorvejene – holder DTL – Danske Vognmænd nu møde om sagen.
Ove Holm, underdirektør og erhvervspolitisk chef hos DTL – Danske Vognmænd, oplyser til Vognmandens Fagblad, at organisationen her til formiddag holder møde om sagen.
- Ja, jeg holder møde med blandt andre vores adm. direktør Erik Østergaard. Jeg talte med en kollega i går, men på grund af sommerferie skal vi lige have et overblik over situationen.
Skepsis hos DI Transport
Hos DI Transport har branchedirektør Michael Svane også tidligere i sommer udtalt til DI Business, at den nye 25 timers regel ikke hænger sammen med reglerne om chaufførers køre- og hviletid.
- Vi har derfor hele tiden opfordret til at en eventuel grænse blev 45 timer, som er det maksimale hvil en chauffør må afholde i førerhuset, lyder det blandt andet fra Michael Svane.