23948sdkhjf

Volvo lancerer Volvo Connect

Lastvognsejere og transportvirksomheder bruger i stadig større grad telematik og digitale tjenester til at forbedre virksomhedens produktivitet og effektivitet. Det betyder dog også, at de skal tage stilling til stadig flere systemer og grænseflader. Med lanceringen af Volvo Connect samles en lang række digitale og tilsluttede tjenester i én brugervenlig portal. Volvo Connect lanceres i september 2018 og vil regelmæssigt blive opdateret og udvidet hen over de kommende år.

»Med Volvo Connect kan du få adgang til vigtige tjenester og oplysninger, som du har brug for for at drive virksomheden og udvikle dine daglige aktiviteter – og det hele er samlet på ét sted,« fortæller Carina Holm, projektleder, Volvo Connect.

»Ud over flådestyring og vedligeholdelsesplanlægning understøttes mange andre aspekter af driften, blandt andet hjælp til administrationen og overholdelse af lovpligtige krav. Volvo Connect indeholder også en markedsplads, hvor man kan abonnere på og aktivere flere tjenester. Brugerne kan tilpasse grænsefladen, så de let og hurtigt kan få adgang til de oplysninger og tjenester, de bruger mest.«

Volvo Connect samler de digitale og tilsluttede tjenester på én enkelt grænseflade, så det bliver lettere at få adgang til information, nyheder og funktioner, der er vigtige for en effektiv drift i dagligdagen.

Eksempler på inkluderede funktioner:

• Dynafleet, en nyligt opdateret version af Volvo Trucks' flådestyringssystem.

• Serviceplanlægning, et program til visning af planlagte servicebesøg og vedligehold.

• Data Access, en ny tjeneste, der gør det muligt at gemme og få adgang til køretøjsdata via skyen, og som kan integreres i kundens egne systemer uanset mærke eller model.

• Sikkerhedsrapport, et program, der registrerer og identificerer vigtige sikkerhedsindikatorer såsom hård opbremsning og brug af sikkerhedsselen, hvilket kan bruges i forbindelse med chaufførkurser og -uddannelse.

• Køretøjsstatus, en serviceydelse til overvågning af vigtige komponenter i køretøjet og identificering af potentielle fejl, der enten kræver øjeblikkelig reparation, eller at det tjekkes ved næste servicebesøg.

• Asset Management, en oversigt over flådeaktiver, inklusive, men ikke begrænset til køretøjer.

• Værkstedshistorik, en oversigt over reparationshistorikken og detaljer om, hvad der er udført på hvert enkelt køretøj i Volvo-værkstedet.

Volvo Connect er udviklet i samarbejde med Connected Solutions, en organisation i Volvo Group, der er førende inden for udvikling og anvendelse af tilsluttede tjenester og løsninger.

Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.3