Otte cylindre ud, seks ind
Efter en uges test af den nye Scania var Sejer & Sønnichsen i Fogderup, vest for Aabenraa, overbevist. En aldrende Scania R500 V8 er nu erstattet af en ny og mere miljøvenlig seks-cylindret Scania R450.
Sejer & Sønnichsens 10 Scania-biler kører bl.a. stykgods, frøgræs og grus, og den nye bil erstatter dermed firmaets syv år gamle Scania R500, der har kørt 1.3 millioner kilometer.
- Til den kørsel, som Sejer og Sønnichsens nye Scania skal bruges til, er 450 hk nok i stedet for en V8, fortæller salgskonsulent Dennis Knudsen, Scania i Fredericia og Kolding.
Indehaver HC Sønnichsen:
- Stort eller småt - det er ikke så vigtigt. Det som tæller er, at vores kunder får transporteret til den rigtige pris og til aftalt tid. Det er jo netop her, at vi gør en forskel.
Masser af udstyr
Chauffør Toni Sostack kører nu i en ny bil, der er mere veludstyret end gennemsnittet - med stort set alt i Scanias originale komfort- og sikkerhedsudstyr. Bilen har bl.a. Premium-sæder med armlæn, varme i sædet samt justerbar støddæmper, læderrat, Premium-radio med fjernbetjening i rat og Bluetooth. Læderkabinen har desuden fuld plysning.
Udvendigt har bilen originale sideskørter med integreret sideskab, fuld dørkplade med stor bagkofanger, og øverst på Topline-førerhuset er der monteret Michelin-mænd, rotorblink, lygtebøjle tryklufthorn og lys i spoileren.
Af hensyn til den langsigtede driftsøkonomi har Sejer & Sønnichsen tegnet en 4-årig skræddersyet serviceaftale, inkl. udvidet drivlinedækning.
Sejer & Sønnichsen
Henning Sejer Pedersen og Hans-Christian Sønnichsen (HC) står bag vognmandsfirmaet Sejer & Sønnichsen A/S. Konstruktionen er samtidig forberedelsen til et generationsskifte. Cirka 80 procent af kørslen foregår i landbruget. Henning Sejer Pedersen overtog virksomheden efter sin far, der stiftede den i 1953.
Artiklen er en del af temaet Nye lastbiler.