23948sdkhjf

DEBAT: Fornuftig følgebilsløsning

Hvis vi skulle have ryddet rigtig op i branchen, er jeg da helt enig med Ulrik Knudsen i, at en licens skulle koste 30–40.000 kr., men så skulle det være således, at det var det enkelte følgebilsfirma, der havde licensen i lighed med vognmandstilladelser og ikke den enkelte chauffør.

Det er jo således, at vi driver to forskellige typer af virksomheder – den ene med undervognmænd (enbilsvognmænd), der selv skal betale for licensen, og den anden, hvor der er ansatte chauffører, og hvor det er virksomheden, der skal betale for chaufførerne, og hver gang man så af den ene eller anden årsag skifter chauffør, ville det være lig med en ny uddannelse på 30-40.000 kr.

Jeg tror, at med den kommende uddannelse vil der alligevel blive ryddet en del op, fordi det jo ikke bare er indtjeningen i den uge, hvor man skal på skolebænken, som nogle mister. Man skal da så sandelig også lige godkendes hos politiet med ren straffeattest osv. for at erhverve en licens.

Så alt i alt synes jeg, det er en fornuftig løsning, der foreligger, men alting kan jo altid gøres bedre.

Jan Petersen
Easy Transport & Service ApS
Stenhusvænget 8
4300 Holbæk

[add:369]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.077