23948sdkhjf

Speciel kranbil til Vejle

Entreprenørfirmaet Østergaard har netop taget deres første kranbil i brug. Det er ikke en helt traditionelt bil med lad og kran. Der er imellem førerhus og kran en 7 meter lang lukket kasse, hvori der er værksted forrest, en stor vandtank i midten, og bagerst i kassen højtrykspuler samt pumper.

Kranen er en HMF 4020-K3 med 2500 kg spil. Kranen har en rækkevidde på 10,1 meter, hvor den løfter 3460 kg. Kranen er med spil, da bilen ofte holder i vejkanten og løfter rør langs grøften. Dette gøres med kranen i stedet for at bruge en gravmaskine hver gang.

Anti-crash

[pic:21114]Kranen er leveret med den nye radiostyring, hvor der er infocenter/display, så alle vigtige informationer fra kranen kan aflæses af kranføreren, hvor han arbejder, og er med til at give det store overblik over løfteopgaverne.

Kranen har kontinuerligt krøj, der er 15 graders overknæk, dobbelt Power Plus-ledarmsystem, to ekstraventiler med slangeføring i slangebakker. EVS-stabilitetsikringsystem giver kranføreren mulighed for 100 % løftekapacitet, selvom støttebensbommene ikke køres helt ud. Af noget helt specielt har HMF leveret kranen med ”Anti Cabin Crash”, således kranføren på ingen måde kan ramme i kassen, uanset hvilken armstilling kranen er i.

Bygget på MAN

[pic:21115]Det hele er opbygget på en MAN TGS 35.440 8x4-4 BL. På gearkassen har MAN leveret et dobbelt kraftudtag til at trække højstrykpumper samt udstyr i kassen. På motoren er der monteret kraftudtag til kranen.

Peter Lyhr Sørensen fra MAN i Kolding har leveret bil, hvor Hedensted Ladfabrik har bygget og indrettet kassen på.

HMF i Galten har stået for kranmontering, samt opbygning, som er solgt af Jacob Bøje.

[add:38]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109