23948sdkhjf

DEBAT: Hvornår er det nok?

Går den, så går den, synes hermed afsløret i fuld skala i Annebergs sag om ulovlig cabotage kørsel mellem Stavanger og Oslo. Jeg synes, det er ganske ynkeligt og faktisk beskæmmende, at man undskylder sig med, at man troede sig i god tro. Enten kan man ikke læse indenad, eller også har man holdt kikkerten for det blinde øje.

Men det er jo helt på lige linje med det fanatiske muldvarpearbejde, der blev udført af Annebergs egen organisation ITD (hvor Anneberg selv er medlem af bestyrelsen), som sammen med DI Transport/ATL og Danske Speditørers indædte kamp for nul effektiv kontrol på hele cabotageområdet.

Havde det været i DK , så kunne Anneberg have følt sig ganske tryg. For i DK ville der ikke have sket en hujende fis. Første step ville helt givet have været, at Trafikstyrelsen ville have gjort alt for at legalisere overtrædelsen.

Vi danske vognmænd skulle tilsyneladende ønske os norske tilstande. Det skulle vi ønske, fordi det jo åbenbart ser ud til, at man i Norge dels har en enig organisation, der arbejder ærligt for deres medlemmer, og ikke som her i DK, hvor det halve af branchen + deres organisationer optræder som reelle 5. kolonnefolk, efter god gammeldags sabotage-model.

Samtidig ser det ud til, at det norske politi har evnen og viljen til at gå i aktion, når opgaven forelægges.

Men det bliver ved drømmen, hvis Trafikstyrelsen og ovennævnte 5. kolonne-organisationer får lov til at bestemme.

Hvornår har den danske vognmand fået nok?


Christian Jensen, formand for FDL
Nordvej12
9900 Frederikshavn

[add:243]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062