23948sdkhjf

DEBAT: Flere forklaringer på tal

Nå ja, der

kan

jo også være en helt anden og nok mere rigtig forklaring på disse tal, hvilket jeg nok ikke er ene om at tro på.

Først vil jeg starte med at undre mig over, at man fra DTL kan være så langt fra den virkelige verden. Hvis vi går helt tilbage til, da man begyndte at udflage køretøjer i stor stil, og her tænker jeg ikke helt tilbage til brugen af Luxemborg-plader. Så vil man opdage, at det fald, der her omtales, udelukkende drejer sig om køretøjer på danske nummerplader.

Billedet er "spejlvendt":

Kigger man lidt på de vognmænd, der har "skåret ned" på antallet af køretøjer og tilladelser, vil man opdage, at der er harmoni mellem det antal køretøjer, disse vognmænd nu har på udenlandske nummerplader, og det antal, de har "skåret ned" med. Faktisk er der eksempler på vognmænd, der har "skåret ned", men reelt ejer flere køretøjer, blot ikke på danske nummerplader.

Tilladelserne:

Tilladelserne er et kapitel for sig selv, og derfor kan den statistik aldrig blive korrekt. Der er jo flere eksempler på, at man kan "låne" en tilladelse, hvis man ikke selv har én. Dette er en kendsgerning, som er almindelig kendt i branchen, ja selv Trafikstyrelsen kender til det, men vil intet foretage sig. Derfor er der reelt mange køretøjer, der dagligt "tøffer" rundt uden at have tilladelse, og samtidig tilsyneladende ubrugte tilladelser, der alligevel bruges.

Stop al anarki, og lav så en troværdig optælling.

Alle vognmandsorganisationer, fagforeningerne og myndighederne burde gå sammen og få stoppet den voksende anarki, der er i branchen. Dette ville give troværdige optællinger og retfærdige vilkår, alle kan stole på.


Dan F. Jørgensen
Næsbyhave 109
5270 Odense N

[add:237]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063