23948sdkhjf

Debat: Delte meninger om nye vægt-regler

De nye regler for totalvægt og akseltryk, der rammer den danske transportbranchen til sommer, har skabt debat - og gør det stadig blandt læserne:

Jeg melder mig snart ud af DTL. Hver gang de roser et nyt forslag, som er kommet igennem, så tror man, det er noget med bid i. Så når det bliver nærlæst, finder man ud af, det faktisk kun gælder få biler i transportbranchen. Hvis ikke man må veje 50 ton på 6 aksler, er loven ikke det stykke papir værd, det er skrevet på.

Og nu, hvor jeg er i gang, hvorfor snakker man om modulkøretøjer i Tyskland, så længe de ikke vil acceptere 48 ton på 6 aksler? Jeg har på fornemmelsen, at når man går på de bonede gulve, tabes forbindelsen til sund fornuft.


Jens Dyrberg
Østerskovvej 32, Ilskov
7451 Sunds

Hmm - nu er vi jo også mange, der kører 4-akslede biler med 3-akslet overføringshænger, som vi jo faktisk aldrig har kunnet udnytte fuldt ud.

Så jeg mener bestemt, det er en rigtig go' idé med den højere totalvægt.


Kent R. Pold
Baunevej 24, Nim
8740 Brædstrup

DTL i en nøddeskal. Der ser man igen, hvor meget "de fine

herrer med slips" fra DTL ved om, hvad der foregår ude i den virkelige verden.

Jeg kan kun give Jens D. Larsen fuldstændig ret. De kunne jo evt. prøve at tage ud på vejene og se lidt på, hvor mange af de lastbiler, der kan udnytte de højere vogntogsvægte.

Men det er jo nemmere at sidde og lave skrivebordsarbejde uden hold i virkeligheden.



Steen Nielsen, Jerlev Vognmandsforretning
Engmarksvej 12
7100 Vejle

[add:176]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047