23948sdkhjf

Scania har indhentet Volvo

Scania og Volvo er – naturligt nok – altdominerende på det svenske marked, og friske tal fra lastbilsalget i 2009 viser, at de to mærker hver har 43,4 procent af markedet – altså en samlet markedsandel, der nærmer sig de 90 procent.

Scania har øget sin markedsandel med 1,3 procent, mens Volvo øgede sin med blot 0,1 procent. I antal totalt solgte biler betyder det 2.074 køretøjer til hver, en nedgang med 18,3 procent for Scania og 20,6 procent for Volvo.

På andenpladsen kommer Mercedes med 8,1 procent, derefter følger MAN, DAF og Iveco.

Totalt blev der indregistreret knap 33.000 lastbiler i 2009, en nedgang på 30 procent i forhold til 2008, skriver Trailer.se. 

  

[add:175]

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.073