23948sdkhjf

Tidligere kørselsleder herre i eget hus

Carsten Bo Larsen, tidligere kørselsleder hos Remondis A/S, bedre kendt som M. Larsen, er blevet medejer af virksomheden Reccoon ApS, der vil digitalisere og højne disponerings-disciplinens niveau.

Efter 7 år som disponent og kørselsleder ved Remondis A/S har Carsten Bo Larsen valgt at blive herre i eget hus og har stiftet virksomheden Reccoon, som specialiserer sig i at lave digitale disponeringssystemer til transportbranchen.

Fra start af består Reccoon af fire stiftere og en praktikant, og Carsten Bo Larsen slår på, at teamet bag ham er 100 procent klar på at løfte opgaven og flytte branchen ind i den digitale tidsalder.

»Vi har samlet en talentmasse, der giver os flere års erfaring inden får både transport- og softwarebranchen, hvilket er en kombination, vi ser, mangler derude.«

Reccoon-holdet består foruden af Carsten Bo Larsen også af designeren Silas samt udviklerne Gustav og Jeppe, der alle har erfaring med apps og programmering i tidligere konstellationer. Derudover får Reccoon assistance af en kommunikationspraktikant, Alina, der har de kreative kompetencer, der kræves.

Den nybagte direktør fortæller, hvilke vognmænd han forsøger at hjælpe med sin nye virksomhed:

»Reccoon trækker på de bedste ressourcer, som jeg har stødt på i mine mange år i transportbranchen. Alt lige fra de store affaldsindsamlere til de små lokale vognmænd, der kun råder over nogle få vogne.«

Han fortsætter:

»Reccoons strategi er at tilbyde vores samarbejdspartner det bedste inden for digitalisering af disponeringssystemer. Jeg har selv disponeret i mange år og kender behovet for at automatisere det gentagende tastearbejde, som alligevel ikke skaber værdi. Vi vil give vognmændene mere tid til den personlige og nærværende tilgang til kunderne, og mindre tid på det administrative bøvl.«

Vil løfte niveauet

Carsten Bo Larsen beskriver sit nye foretagende som en kreativ IT-virksomhed, der tør at skubbe til status quo ved at hjælpe vognmændene med at se det "digitale tog", som man skal springe med på, hvis man også skal have en chance for at drive forretning i fremtiden.

Generelt synes Carsten Bo ikke, at standarden inden for disponering er høj nok:

»Efter en længere markedsundersøgelse og min egen erfaring ville jeg sige, at 60 procent af arbejdet med disponering og ordrehåndtering kan fjernes. De systemer, man har i dag, er bare ikke gode nok til at kunne imødekomme den tidsalder, vi er i. Der er behov for gennemsigtighed og snitflader, der kan udveksle data med hinanden, fordi datahåndtering og gennemsigtighed er krav, vognmændene i stigende grad ser fra kunderne. Højere gennemsigtighed er også med til at gøre det hele enklere, for det behøver faktisk ikke være så svært og dyrt, som andre gør det til.«

Den bumpede vej til Reccoon

Carsten Bo Larsen er oprindelig uddannet godschauffør og har kørt på de europæiske veje, før han tog en videregående uddannelse som kørselsdisponent hos M. Larsen. Han har været med til at disponere og håndtere ordrer for en af Danmarks største vognmand, der er blevet opkøbt af Remondis og netop tidligere i år har skiftet navn til Remondis A/S.

Selv beskriver Carsten sin karrierevej som ”fyldt med op- og nedture”, men det til trods har han aldrig tvivlet på disciplinen i at være en dygtig disponent og mulighederne inden for den verden.

Han forsætter:

»Mulighederne indenfor disponering og ordrehåndtering i transportbranchen er uendelige og med vores market teaser har vi kun lige skrabet i overfladen. Hos Reccoon glæder vi os virkelig til at samarbejde med fremsynede vognmænd, som også tror på en fremtid uden pen og papir. Vi kan sammen løfte niveauet inden for disponering og ordrehåndtering, så vognmændene og disponenterne får tid til værdiskabende opgaver, og mødet mellem en ny kunde og vognmand bliver langt mere nærværende og interessant.«

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094